2013. március 12., kedd

Válság ide, vagy oda, nőnek a reklámbüdzsék...


Nem csak a PR-szakma érezhette az elmúlt évek folyamatos büdzsénövekedésének jótékony hatását, de ugyanez igaz természetesen a reklámpiacra is. A válság, az egyre kiélezettebb verseny, és annak tudata, hogy  "aki kimard, lemarad", arra ösztökélte a cégeket, hogy komolyabb erőfeszítéseket tegyenek mind a PR, mind pedig a reklámköltségvetések növelésére. A Kantar Media felmérése szerint 2012-ben nagyjából 140 milliárd dollárt költöttek a tengerentúlon reklámra, ami 3 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti időszak reklámköltését.

A növekedés feléért részben az elnökválasztás, részben pedig az olimpia felet. A fennmaradó rész pedig a természetes növekmény. Érdekes fejlemény, hogy a legtöbbet költő 100 cég 2011-ben összességében még  inkább visszafogta reklámköltéseit a lassuló gazdasági növekedés miatt, mindez azonban 2012-re megfordult. A 3 legnagyobb költő a Procter&Gamble, a Comcast, és a General Motors voltak, együtt mintegy 6,1 milliárd dollárt költöttek el. Igaz a P&G és a GM 5-7 százalékkal mérsékelték, míg a Comcast 10 százalékkal növelte a költéseit.

Nincs nagy változás viszont a médiaszegmensekben. A legfőbb terep arányaiban a reklámozók számára továbbra is a hagyományos tévé (9 százalékos növekedés), amit a kábeltévé (3 százalékos növekedés), valamint a spanyol ajkúaknak szóló tévécsatornák (15 százalékos növekedés) követnek. Leszállóágban van továbbra is a nyomtatott média (2-12 százalékos csökkenés a különböző típusú kiadványok esetében), valamint némileg csökkent az internetes (display) hirdetések mértéke is (3 százalékkal).

Az USA-ban 2012-ben a legnagyobb mértékben a kiskereskedők hirdettek (16,3 milliárd dollár értékben), őket az autógyártók követték (18,4 milliárd dolláros költéssel), végül a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a helyi szolgáltatók álltak fel (majd' 9 milliárd dolláros költéssel).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése