2013. február 21., csütörtök

Boom előtt a digitális kommunikációs piac

Az Amerikai Egyesült Államok kommunikációs iparán belül a digitális világgal összefüggő kiadások 2006-ban csaknem elérték a 17 százalékot. Mára ez az arány 26 százalék fölé nőtt, és a Veronis Suhler Stevenson  befektetési társaság elemzése szerint 2016-ra megközelítheti a 40 százalékot. Ráadásul az iparág átlagos, éves növekedési üteme 2016-ig 5,2 százalék körül alakul majd, amely duplája a 2011 előtti időszak 5 évének. Ezzel a tengerentúlon a kommunikációs piac az ötödik legnagyobb marad a 15 gazdasági szektoron belül.


A digitális piac térnyerésével természetesen lassan változni kezdenek a médiafogyasztási szokások is (az erről szóló bejegyzést lásd itt). Az intézményi felhasználók napi médiafogyasztása például 2011-ben már 1 óra 41 percre nőtt (+5,2 százalék 2010-hez képest), pusztán azért, mert a dolgozó az irodán kívül is elérhető   különböző mobileszközökön, s, ha már például e-maileket olvas, akkor mást is. Ezzel együtt a 12 év fölöttiek 2011-ben már több mint negyed órát foglalkoztak fogyasztói és üzleti tartalmakkal, amely csaknem kétszer annyi, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb éves növekedést a költésben (7,7 százalék) az úgynevezett Célzott Médiaszegmens (hogy konkrétan melyik szegmens mit takar, a lentebbi ábra segít) éri el, 2016-ra már mintegy 286 milliárd dolláros költéssel. Az Üzleti és Szakmai Szolgáltatói szegmens az ezüstérmes, éves szinten 7 százalékos növekedéssel (2012-ben 204,4 milliárd dolláros költés), míg a harmadik 4,9 százalékos növekedéssel (2012-ben 293,5 milliárd dolláros költés) Szórakoztatói Médiaszegmens.

Az előrejelzések szerint 4,2 százalékos éves növekedés (2012-ben 252,5 milliárd dolláros költés) várható az Edukációs szegmensben, és hasonló mértékű bővülés várható a Tradícionális Marketing szegmensben is, csaknem 90 milliárdos költéssel 2016-ban. A leglassabb ütemben éves szinten 2 százalékkal a Tradícionális Fogyasztó Reklámszegmens nő majd, itt 2012-ben 147 milliárd dolláros költés volt.

A teljes elemzés itt olvasható el, érdemes időt rászánni, ha valakit érdekel, mert nem túl rövid!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése